Chakna

Regisztrci/

Bejelentkezs

Foldal

Vendgknyv
Napl
Letltsek

 

 

 

Valls

Napi ige
Imdsgok
Reformtusok
Reformci
Csillagpont

nnepek  

 

Chakna

18 ves lny vagyok. Gdlln lek szleimmel s 6 testvremmel. Tbb lland betegsgem is van, amelyeknek kvetkeztben alacsony vagyok, s koromhoz kpest testileg retlen. Emiatt is lehet, hogy mr egsz kis koromban kzel kerltem Istenhez. Azt sajnos mg nem mondhatom, hogy "megtrtem" legalbbis mg nem trtnt olyasmi, amit ilyenkor meslnek az emberek (nagy vltozsok az letben s a jellemben) Hatrozottan szeretnk lelkszknt tevkenykedni letem sorn, s ezrt minden tlem telhett megteszek. lltlag kedves vagyok, vidm termszet s segtksz. De n errl nem nyilatkozhatok, mert nem vagyok egoista XD

Tessalos

Zola egy flnk lny.  15. szletsnapon viszont trtnik valami ami rkre megvltoztatja egsz lett. Msnap j ellensg ldzi, viszont j bartot is tall. De mit akarnak tle ezek a furcsa emberek? s mirt pont t szeretnk jobban megismerni? Olvasstok el a trtnetet hogy megtudjtok :)

N.A.H

Naruto immr felntt. 5 v telt el a hbor ta, s Konohban semmi sem gy van mint ahogy azeltt volt. Egszen addig, amg Naruto lma vgre valra vlik, s elsszm hiperaktvnfej ninjnk  vissza nem vltoztatja a falut. Felbukkannak olyan szereplk, akiket nem gy vrnnk, s olyanok is akiket meg igen.  FIGYELEM: A trtnet mg a nagy ninjahbor eltt kezdett rdni, gy annak esemnyei nincsenek szmtsba vve a trtnetben. Az ANINEWS-ban jelenik meg havonta j fejezet, ott olvasstok.

K.H.Reborn

Reborn az olasz Vongola csald legjobb brgyilkosa s azzal a feladattal megy Japnba, hogy Sawada Tsunayoshi hzi tantja legyen. Tsuna egy tlagos lzer, a beceneve az iskolban "semmirekell Tsuna". De miutn Reborn beteszi a lbt az letbe, hirtelen minden sszezavarodik krltte. Reborn kzli a fival, hogy lesz a kvetkez fnke a Vongola csaldnak, mivel az els Vongola fnk leszrmazottja, s ezrt fel kell ksztenie. A mdszer igen egyszer: egy megfelel pillanatban egy pisztollyal lelvi a fit, de nem hal meg, mert ez egy klnleges fegyver s tltny (Dying Will Bullet), amitl Tsuna meghal, de rgtn jjled s minden erejvel azon lesz, hogy beteljestse azt, amit a "halla" pillanatban megbnt. Abban a pillanatban nagyon erss s magabiztoss vlik s senki se llthatja meg, amg nem teljesti a cljt. Ez Reborn mdszere, hogy alkalmas maffia vezrt faragjon a "semmirekell Tsunbl".Tsuna szre sem veszi, de szpen lassan gylnek kr az emberek s kezd kialakulni egy kisebb "csald" krltte. Br mlyen ellenzi s nem akar egy maffia csald feje lenni vagy belekeverni a bartait, de ksbb vltozik a helyzet s Tsuna egyre ersebb s rettebb lesz. De hogy mihez kezd ezzel az ervel…

Forrs az animeaddicts ismertetje, az animt n az Indaviden nztem, a mangt a Behind-on olvasom.

P.O.Tennis

Echizen Ryoma, a fiatal, tehetsges teniszez hazatrvn Amerikbl (ahol 4 bajnoksgot is megnyert) elsvesknt bekerl a Seishun Gakuen kzpiskola teniszcsapatba, a Seigakuba. Persze lesznek rivlisok s prtfogk, de hamarosan mindenki a szvbe zrja a kiss arrogns, nem ppen bartkoz Echizent (O-Chibi :D ), a csapat bbijt.

Forrs az animeaddicts ismertetje, animt az Indaviden nzem.

Kuroko N.B

Ltezett egy hihetetlenl ers kosrlabda klub, a Teiko Als-kzpiskola egyeslete. Tbb bajnoki cm s megannyi tehetsges jtkosa mellett volt egy t fbl ll csapata, ami messze tlszrnyalta vetlytrsai kpessgeit. gy ismertk ket, mint a "Csodk Genercijt". Azonban pletykk terjengtek egy hatodik jtkosrl is, akinek nyilvnossgt homly fedte.

Trtnetnk a Seirin Magngimnziumban kezddik, ahol az j tanv kezdetvel a klubok j embereket toboroznak. Amerikbl visszatrt "ris" fhsnk, Kagami Taiga azzal a cllal csatlakozik a kosrlabda klubhoz, hogy japn els szm jtkosa legyen. Azonban nemsokkal utna megismerkedhetnk a msodik "trpe" fhsnkkel is, Tetsuya Kurokval, a Csodk Genercijnak misztikus hatodik tagjval. Ltszlag semmi tehetsge nincs, de ez a felttelezs rgtn megvltozik az els gyakorl meccsen. Kagami elismeri az alacsony termet jtkost s gretet tesznek, hogy Japn legjobb csapatv vlnak.

Forrs az animeaddicts ismertetje, animt is mangt is Behind-on nztem/olvasom.

 

10. Krisztus testt s vrt teht nem olyan mdon ktjk ssze a kenyrrel s borral, hogy azt mondjuk, miszerint maga a kenyr a Krisztus teste, ha szinte skramentomi vonatkozsban az; vagy hogy azt mondjuk, hogy a kenyr szne alatt a Krisztus teste testikppen ott lappang, gy hogy t a kenyr szne alatt is kell imdni; avagy pedig, hogy aki a jegyet elfogadja, az rszesl magban a jelzett dologban is. Krisztus teste az gben van az Atynak jobbjn. (Mrk 16,19 Zsid. 8,1 12,2) Oda fel kell teht emelkedni a szveknek s nem a kenyeren csggeni s az Urat nem a kenyrben kell imdni. Mindamellett az r nincs tvol az rvacsort nnepl egyhztl. A nap br tvol van tlnk az gen: mgis hatsban jelen van kzttnk; mennyivel inkbb jelen van kzttnk Krisztus, az igazsg napja. (Mal. 4,2) Jllehet testre nzve tlnk tvol az gben van, de jelen van velnk, (Mt 28,20 Gal. 4,6) nem testileg ugyan, de lelkileg az letet ad munklkodsa ltal, amikppen utols vacsorzsa alkalmval kijelentette, hogy velnk leend. (Jn. 14,16-17) Ebbl kvetkezik, hogy a mi rvacsornk nem Krisztus nlkl val, hanem igenis vr nlkli s titokzatos vacsora, ahogy azt az egyetemes s egyhz nevezte.

11. Az rvacsora kiszolgltatsa alkalmval tovbb arra intetnk, hogy megemlkezznk arrl, mely testnek lettnk a tagjaiv s ezrt egyez rtelemben legynk minden atynkfival, szentl ljnk s sem bnkkel, sem idegen blvnyimdssal magunkat be ne szennyezzk; hanem letnk vgig megmaradvn az igaz hitben, szent lettel tndklni trekedjnk.

12. Annakokrt ill, hogy midn az rvacsorhoz jrulni akarunk, az apostol intse szerint magunkat elbb megvizsgljuk, (1 Kor. 11,28 2 Kor. 13,5) fkppen arra nzve, hogy minm a mi hitnk? Ha vajon hisszk-e, hogy Krisztus a bnsk megvltsa s megtrsre hvsa vgett jtt e vilgra? Ha vajon kiki hiszi-e, hogy azok kz tartozik, akiket Krisztus megvltvn, idveztett? Vajon kiki szilrdan elhatrozta-e magt, hogy bns lett megvltoztatja, szentl l s az r segedelmvel megmarad az igaz vallsban s atyafiaival val egyessgben s mlt hlt d Istennek a megvltsrt?

13. Az rvacsora kiszolgltatsnak legegyszerbb s legkivlbb rendje, mdja s alakja vlemnynk szerint az, amely az r szerzsnek s az apostoli tantsnak pontosan megfelel, (Csel. 2,42) amely nevezetesen ll az Isten igje hirdetsbl, buzg imdsgokbl, az r szerzsi iginek ismtlsbl, teste evsbl s vre ivsbl, az r hallrl val dvs megemlkezsbl, hitbuzg hlaadsbl s az egyhz testvel val szent egyeslsbl.

14. Helytelentjk teht azok eljrst, akik az rvacsora egyik alkot rszt, nevezetesen az rnak pohart a hvktl elvontk. Mert k slyosan vtkeznek az r rendelse ellen, aki gy szl: Igyatok ebbl mindnyjan, (Mt 16,27) amit a kenyrrl nem mondott oly hatrozottsggal.

15. Hogy a mise vajon milyen volt hajdan az sknl, vajon trhet-e avagy nem? azt most nem vitatjuk. Ezt azonban btran kinyilatkoztatjuk, hogy a mise, amint az manapsg az egyetemes rmai egyhznl gyakorlatban van, a mi egyhzainkban igen sok s igen helyes oknl fogva - melyeket rvidsg kedvrt egyenknt most nem rszleteznk - eltrltetett. Bizonyra nem helyeselhetjk, hogy az ldsos cselekmnybl hibaval ltvnyossg lett, amely szintn fizetses, vagy brrt vgzett dolog, s hogy azt mondogatjk, hogy abban a pap magt az r testt teremti el s azt ldozza meg valsggal lk s holtak bneinek bocsnatrt, st mi tbb, az gben lak szentek tiszteletre s magasztalsra vagy emlkezetre stb.

XXII. RSZ

A szent s egyhzi gylekezetekrl

1. mbr mindenkinek szabad a szentrst otthon magnosan olvasgatni s az igaz vallsban val oktats folytn klcsnsen plni: mgis bizonyra szksg van a hvk szent gylekezeteire, vagyis egyhzi sszejveteleire, avgett, hogy Isten igjt a npnek rendesen hirdessk, nyilvnosan knyrgseket s imdkozsokat tartsanak, tovbb a skramentomokat rendesen kiszolgltassk s a szegnyek szmra s az egyhz minden megkvntat kltsgnek vagy szksgletnek fedezsre gyjtseket eszkzljenek. Mert bizonyos dolog, hogy az apostoli s els egyhzban az ilyen nem gylekezeteket minden hv buzgn ltogatta. Akik ezeket becsmrlik s tlk elszakadnak: azok megvetik az igaz vallst; az ilyeneket a lelkipsztorok s istenfl hatsgok szorgalmazzk, hogy tovbbra is konokul el ne zrkzzanak s a szent gylekezeteket ne kerljk.

2. Az egyhzi gylekezetek azonban ne legyenek titkosak s elrejtettek, hanem nyilvnosak s gyakoriak, hacsak a Krisztus s az egyhz ellensgeinek ldzse a nyilvnossgot nem akadlyozza. Mert tudjuk, hogy hajdan, a rmai fejedelmek zsarnoksga alatt, az els egyhz rejtekhelyeken tartott gylekezsei milyenek voltak.

3. A hvk egybegylekezsi helyei pedig tisztessgesek s az Isten egyhzhoz minden tekintetben mltk legyenek. Vlasszanak teht e clra tgas pleteket vagy templomokat, de tvoltsanak el azokbl minden olyas dolgot, ami az egyhzhoz nem illik. Szereljk fl mindennel, az illedelem, a szksglet s a kegyes tisztessghez kpest, hogy ne hinyozzk semmi, ami az istentisztelethez s az egyhzi hasznlatra szksges.

4. Amikppen pedig hisszk, hogy Isten nem lakozik kzzel csinlt templomokban, (1 Kir. 8,27 Csel. 17,24) azonkppen azt is tudjuk, hogy az Istennek s az imdsra szentelt helyek, Isten igjre s a szent hasznlatra val tekintetbl nem kznsges, hanem szent helyek, s akik azokban megfordulnak, tartoznak magokat tiszteletteljesen s szernyen viselni, mint akik szent helyen, Istennek s szent angyalainak szne eltt vannak.

5. Tvol kell teht tartani a keresztynek templomaitl s imahzaitl minden ltzkdsi fnyzst, minden kevlysget s mindazt, ami a keresztyn alzatossghoz, fegyelemhez s szernysghez nem illik. A templomok igazi kessge nem az elefntcsont, nem az arany s drgakvek, hanem azoknak az egyszersge, kegyessge s ernyei, akik a templomban forgoldnak.

6. Minden pedig illenden s rendben trtnjk az egyhzban; ltalban plsre legyen minden. (1 Kor. 14,26.40) Nmuljon el teht minden idegen nyelv a szent gylekezetekben. Mindent a kznsg nyelvn adjanak el, amelyet az azon helybeli emberek a gylekezetben megrtenek.

XXIII. RSZ

Az egyhzi knyrgsekrl, az neklsrl s a knoni rkrl

l. Bizonyra mindenkinek szabad imdkozni magnosan brmely nyelven, amelyet rt; (Mrk 11,24 Jn. 14,13-14 Jak. 1,5) mde a nyilvnos knyrgseket a szent gylekezetekben, kznsges, azaz mindenki eltt ismeretes nyelven kell tartani. A hvk minden imdsga, egyedl Krisztus kzbenjrsa ltal egyedl Istenhez szlljon fel, hitbl s szeretetbl. Krisztus Urunk fpapi tiszte s az igaz valls megtiltja gi szentek segtsgl hvst, vagy ezeknek kzbenjrkul val felhasznlst. Knyrgni kell pedig a polgri hatsgrt, a kirlyokrt s minden mltsgban levkrt, (1 Tim. 2,2) az egyhz szolgirt s az egyhzak minden szksgletrt. A hborsgok kzepett pedig, fkppen ha azok az egyhzat sjtjk, mind magnosan, mind nyilvnosn sznetlenl kell knyrgni.

2. Viszont szabad akaratbl kell knyrgni, nem knyszersgbl, nem is valamely brrt. Az sem ill dolog, hogy az imdkozst babonasgbl helyhez kssk, mintha msutt nem volna szabad imdkozni, csakis a templomban. Nem szksges az sem, hogy a kznsges knyrgsek alakra s idre nzve minden egyhzban egyformk legyenek. Minden egyhz ugyanis ljen a maga szabadsgval. Sokrates az egyhztrtnelmben azt rja, hogy egy vidken sem tallhatsz sehol kt olyan egyhzat, amely az imdkozsra nzve teljesen egyez volna egymssal. Azt vlem, - gymond - hogy az ilyenfle klnbzsgnek okozi azok, akik vltakoz idkben elljri voltak az egyhzaknak. (Hist. Eccl. Lib. 5., c. 22.) Ha mgis vannak e tekintetben sszehangz egyhzak, akkor ez nagyon ajnland s gy ltszik, hogy a tbbiek szintn utnozhatjk.

3. De mint akrmely dologban, gy a nyilvnos knyrgsekben is mrtket kell tartani, hogy azok felette hosszadalmasak s frasztk ne legyenek. A szent gylekezetekben teht az evangliomi tudomnyra kell legtbb idt fordtani s vigyzni kell arra, hogy a kznsg a gylekezetben el ne fradjon a szerfelett hosszadalmas imdsgok miatt, nehogy mikor az evangliom hirdetst kellene hallgatni: vagy tvozni kvnkozzanak, vagy az elfrads miatt ltalban a gylekezet sztoszlst hajtsk. Az ilyeneknek az egyhzi beszdben az is szerfelett hosszadalmasnak tnik fel, ami klnben elgg ssze van vonva. Ill teht, hogy a prdiktorok is mrtket tartsanak.

4. ppengy az neklsben is, ahol ez a gylekezetben szoksos, mrtket kell tartani. Az gynevezett Gergely-fle neklsben nagyon sok kptelensg van; ezrt gy a mi egyhzaink, mint tbb ms egyhz, mltn elvetette azt. Ha vannak olyan egyhzak, melyekben a hitbuzg rendes imdkozs megvan, de az nekls hinyzik: ezrt azokat nem kell hibztatni; mert nincs mdjban mindenik egyhznak, hogy az neklst llandstsa. s az s egyhz tansgai szerint bizonyos, hogy valamint a keleti egyhzakban az nekls rgta gyakorlatban volt: gy a nyugati egyhzak is csak ksbben fogadtk azt el.

5. A knoni rkat, azaz a nap bizonyos rira szerkesztett s a katholikusok ltal nekelt vagy elmondott imdsgokat nem ismerte az s egyhz, amit ezekbl az rarend szerint val imdsgokbl s tbb ms bizonyt okokkal is igazolni lehet. De - hogy egyebet ne mondjunk - sok rthetetlensg is van azokban; annlfogva helyesen mellzik a gylekezetek, helyettestvn olyan dolgokkal, melyek az Isten egyetemes egyhzra nzve dvsek.

XXIV. RSZ

Az nnepekrl, a bjtkrl s az eledelekben val vlogatsrl

l. mbr az istentiszteletet idhz nem ktjk, mindazltal az id helyes megvlasztsa s elrendelse nlkl nem polhatjuk s nem gyakorolhatjuk azt. Mindenik egyhz teht vlaszt bizonyos idt a nyilvnos knyrgsekre s az evangliom hirdetsre, valamint a skramentomok kiszolgltatsra. Az egyhz ezen rendelst nem szabad senkinek a maga tetszse szerint felforgatni. m ha a valls kls gyakorlsra kell idt nem engednk, bizonyra elvonjk attl az embereket a foglalkozsaik.

2. Ahonnan azt ltjuk, hogy az s egyhzakban nemcsak bizonyos rk voltak megllaptva a hetenknt val egybegylekezsekre, hanem magt az rnak napjt, az apostoli korszaktl kezdve, ugyanerre a clra s szent nyugalomra szenteltk, amit az istentisztelet s keresztyn szeretet szempontjbl ma is mltn tartanak meg a mi egyhzaink. A zsids szoksra s babonasgokra ezttal gyet sem vetnk, amennyiben sem azt nem hisszk, hogy egyik nap szentebb a msiknl, sem nem vlekednk gy, mintha a nyugalom magban vve kedves volna Isten eltt, st az rnak napjt sem gy nnepeljk, mint szombatot, hanem szabad vlaszts szerint.

3. Teljesen helyeseljk tovbb, ha az egyhzak a keresztyn szabadsg szerint az r szletse, krlmetltetse, szenvedse, feltmadsa s mennybemenetele, valamint a Szentlleknek a tantvnyokhoz trtnt elkldse emlkezett kegyesen megnnepelik. Az embereknek vagy a szenteknek rendelt nnepeket azonban nem helyeseljk. Mert az nnepnapok bizonyra a trvny els tbljra vonatkoznak s egyedl Istent illetik: a szenteknek rendelt s ltalunk eltrlt nnepekben pedig ltalban igen sok rthetetlen, haszontalan s trhetetlen dolog van. Egybirnt megengedjk, hogy nem haszontalan dolog az, ha a szentek emlkezett, a maga helyn s idejn, egyhzi beszdekben a npnek ajnljk s az j pldikat utnzs vgett mindenkinek felmutatjk. 
 

4. Mennl slyosabban krhoztatja Krisztus egyhza a dobzdst, rszegeskedst, mindennem fajtalansgot s mrtkletlensget: annl nyomatkosabban ajnlja neknk a keresztyn bjtt. Mert a bjt nem egyb, mint a kegyesek nmegtartztatsa s mrtkletessge, st testnknek fegyelmezse, megrizse s fkezse az idszer szksgessg kvnalma szerint, hogy Isten eltt megalzkodjunk, a testisgtl az polst megvonjuk, hogy az annl knnyebben s kszebben engedelmeskedjk a lleknek. Kvetkezskppen nem bjtlnek azok, akik azokkal a dolgokkal mit sem trdnek, hanem azt hiszik, hogy akkor bjtlnek, ha napjban egyszer megtltik a hasukat s bizonyos kiszabott idben bizonyos telektl tartzkodnak, azt vlvn, hogy magrt e cselekedet vgzsrt kedvesek az Isten eltt s ezzel valami j dolgot cselekesznek. A bjt a kegyesek knyrgsnek s minden ernynek gymola. A prftk irataibl lthat, hogy Isten eltt nem volt kedves az olyan bjt, mellyel a zsidk bjtltek az teltl, de a bnktl nem. (sa. 1,11 58,4-5 Jer. 14,12 Jel 2,12 Zak. 7,5)

5. Van nyilvnos s van magnos bjt. Vlsgos idkben s az egyhzra nzve siralmas krlmnyek kzepett hajdan nyilvnos bjtket tartottak. Visszatartztattk magokat teljesen az eledeltl egszen estig. Ezt az egsz idt buzg knyrgsekre, istentiszteletre s bnbnatra fordtottk. Kevsb klnbztek ezek a gyszolstl. A prftk gyakran emlegetik ezeket, fkppen Jel, a prfcija msodik rszben. Ilyenforma bjtlst ma is kell tartani az egyhz komor krlmnyei kztt. Magnos bjtt brki is tarthat kzlnk, a szerint, amint rzi, hogy a llek sllyedez a jban; addig az illet a testtl megvonja a rosszra ingerl tpllkokat.

6. Minden bjtlsnek szabad, ksz s valsggal alzatos llekbl kell szrmazni, nem pedig az emberek tetszsnek vagy kegynek megnyerse cljbl, mg kevsb azrt, hogy azok ltal az ember megigazulst akarjon kirdemelni. bjtljn kiki azrt, hogy a testisget fken tartsa s annl buzgbban szolgljon Istennek. (Mt 6,16-18)

7. A negyven napi bjtre nzve vannak ugyan bizonysgok a rgi korban, de ppensggel nincsenek m az apostolok irataiban: teht nem kell s nem is lehet ezt a hvkre rerszakolni. Hogy hajdan a bjtlsre vonatkozlag klnfle mdok s szoksok voltak, az bizonyos; ezrt szl gy Irenaeus, amaz igen rgi r: Nmelyek gy vlekednek - gymond, - hogy csakis egy nap, msok hogy kt nap, msok hogy tbb, st nmelyek hogy negyven nap kell bjtlni. Ez a szoksbeli klnbsg nem a mi korunkban kezddtt, hanem nlunknl sokkal elbb, amint gondolom, azoknl, akik nem tartvn meg egyszeren azt, amit kezdettl fogva elibk adtak: hanyagsgbl vagy tudatlansgbl ms szokst kaptak fel. (Eusebiusnl hist. eccl. lib. 5., c. 29.) De Sokrates trtnetr is azt mondja, hogy: mivel errl semmi rgi feljegyzs nincs, azt vlem, hogy az apostolok kinek-kinek sajt vlekedsre bztk, hogy cselekedje azt, ami j, nem flelembl s nem knyszertsbl. (Hist. eccl. lib. 5., c. 22.)

8. Ami pedig az eledelekben val vlogatst illeti, azt gondoljuk, hogy a bjtlskor mindazt el kell vonni a testtl, ami a fktelensget nveli, amiben felettbb kedvt leli s ami knye szerint tpllja, legyenek azok akr halak, akr hsflk, vagy fszerek, csemegk, avagy kitn borok. Egybirnt tudjuk, hogy Istennek minden teremtmnye az ember hasznra s szolglatra van alkotva. Minden, amit Isten teremtett, j, (1 Mz. 1,31) s vlogats nlkl lehet azt lvezni isteni flelemmel s kell mrsklssel. Az apostol ugyanis azt mondja: Mindenek tisztk a tisztknak. (Tit. 1,15) aztn: Valamit a mszrszkben rulnak, megegytek, semmit sem tudakozvn felle a lelkiismeretrt. (1 Kor. 10,25) Ugyanez az apostol azok tantst, akik az eledelektl val tartzkodst srgetik, gonosz lelkek tudomnynak nevezi. Mert az eledeleket Isten teremtette, hogy hlaadssal lvezzk a hvk s azok, akik megismertk az igazsgot. Mert Istennek minden teremtett llata j s egy sem megvetend, ha hlaadssal lnek azzal. (1 Tim. 4,1-4) Ugyan a kolossebeliekhez rott levelben (Kol. 2,18-23) rosszalja azok eljrst, akik tlsgos nlklzssel akarjk a szentsg ltszatt megszerezni. Annlfogva mi teljessggel rosszaljuk Tatianus kvetit s az enkratitkat, tovbb Eustathius minden tantvnyt, akik ellen hivatott ssze a gangrai zsinat.

XXV. RSZ

Az ifjsg vallsi oktatsrl s a betegek ltogatsrl s vigasztalsrl

1. Az r az szvetsgi npnek lelkre kttte, hogy az ifjsgot a legnagyobb gonddal s idejekorn helyesen tantsk, st hatrozottan megparancsolta, hogy azt az trvnyre oktassk s neki a skramentomok titkait megmagyarzzk. (2 Mz. 12,26-27 13,14 5 Mz. 4,9-10 6,7) Mivel pedig az evangliomi s apostoli iratokbl vilgos, hogy Isten az jszvetsgbeli npre is nem kevsb gyel, amennyiben nyilvn bizonysgot tesz errl, ekppen szlvn: Engedjtek hozzm jni a kis gyermekeket, mert ilyenek a mennyeknek orszga: (Mrk 10,14) teht igen helyesen cselekesznek az egyhzak lelkipsztorai, akik az ifj nemzedket korn s szorgalmasan oktatjk, lerakvn a hit els alapjt s hven tantvn vallsunk elemeit, megmagyarzva Isten tz parancsolatt, az apostoli hitvallst, az ri imdsgot, a skramentomok lnyegt s vallsunk ms ilynem alapelveit s fbb hittteleit. Az egyhz pedig ebben a tekintetben mutassa meg a hitt s buzgsgt azzal, hogy a gyermekeket a ktba bevezeti, rmmel hajtvn, hogy a gyermekei kell oktatsban rszesljenek.

2. Mivel pedig az emberek soha sincsenek nagyobb megprbltatsoknak kitve, mint amikor ertlensg miatt gytrdnek vagy betegeskednek, amidn gy a test, mint a llek a betegsgek miatt elgyengl: teht az egyhzak lelkipsztorainak soha sem illik gondosabban rkdni nyjaik boldogsga fltt, mint ppen az ilyen betegsgek s gyenglkedsek alkalmval.

3. Ltogassk meg teht idejekorn a betegeket, viszont a betegek is kell idben hvjk el ket magokhoz, ha ugyan ppen a krlmny megkvnja; vigasztaljk pedig ket s erstsk az igaz hitben, ltalban gymoltsk a stn veszedelmes hborgatsai ellen, tovbb tartsanak a beteg mellett hzi knyrgseket, s ha szksges, knyrgjenek a beteg egszsgrt a nyilvnos gylekezetben is s legyen gondjuk arra, hogy boldogan kltzzk el e vilgbl. A ppists betegltogatst az utols kenettel egyben nem helyeseljk, mert az kptelensg s a szentrs sem helyesli.

XXVI. RSZ

A hvk eltemetsrl, a holtak krl val gondoskodsrl, a tisztt tzrl s a szellemek megjelensrl

1. A hvk testei, mint a Szentllek templomai, melyek - amint helyesen hisszk - az utols napon fel fognak tmadni, a szentrs parancsolata szerint tisztessgesen s babonskods nlkl temetendk el; egyszersmind azonban tartozunk az rban boldogan elhunytakrl tisztessgesen megemlkezni s htramaradott vik, nevezetesen zvegyeik s rvik irnt a kegyelet minden ktelessgt teljesteni. A holtak krl val msnem gondoskodsrl nem tantunk. Helytelentjk teht fkppen a cynikusokat, akik a holtak hullit elhanyagoljk, akr annyiban, hogy azokat kznysen s tiszteletlenl a fldbe hnyva, az elhunytakrl soha egy j szt sem szlanak, akr annyiban, hogy az htramaradott hozztartozikkal legkevsb sem trdnek.

2. Viszont helytelentjk azok eljrst is, akik a holtakkal szerfelett s fonk mdon foglalkoznak, akik a pognyok mdjra halottaik felett jajgatnak, (a mrskelt gyszt, melyet az apostol szintn megenged, (1 Thess. 4,13) nem rosszaljuk s embertelen dolognak tljk, ha valaki ppen semmi fjdalmat sem rez), tovbb a holtakrt ldozatokat visznek s brrt bizonyos imdsgokat mormognak el, abban a tves hiedelemben lvn, hogy ilyes szolglatukkal s halotti sirnkozsukkal megszabadtjk viket azoktl a knoktl, amelyekbe azok a hall folytn jutottak.

3. Mert azt hisszk, hogy a hvk a testi hall utn azonnal Krisztushoz kltznek, annlfogva k teljessggel nem szorulnak az lknek a holtakrt val tisztessgtteleire vagy knyrgseire, ltalban semminem szolglataira. Hasonlkppen hisszk, hogy a hitetlenek egyenesen a pokolba vettetnek, ahonnan az istentelenek eltt nem nylik fel a kivezet t, az lk brminem szolglatairt sem.

4. Amit pedig nmelyek a tisztt tzrl tantanak, az ellenkezik ezzel a keresztyni hittel: Hiszem bneimnek bocsnatt s az rk letet; tovbb ellenkezik a Krisztus ltal val tkletes megtisztulssal s az r kvetkez mondsaival: Bizony, bizony mondom nektek, aki az n beszdemet hallgatja s hiszen Annak, aki engem elbocstott, rk lete vagyon s krhozatra nem megy, hanem talment a hallbl az rk letre; (Jn. 5,24) tovbb: Aki megfrdtt, nem szksg, hanem csak hogy lbait mossa meg, mert mindenestl tiszta; ti is tisztk vagytok. (Jn. 13,10)

5. Amit meg a szellemekrl, vagy a megholtak lelkeirl mondogatnak, hogy koronknt az embereknek megjelennek s ezektl olyan szolglatokat krnek, amelyekrt megszabaduljanak: az ilyesfle megjelenseket a stn gnyoldsai, cselei s csalsai kz szmtjuk, aki miknt tvltoztathatja magt vilgossg angyalv: gy arra is trekszik, hogy az igaz hitet felforgassa, vagy ktsgess tegye. Az r megtiltotta az -szvetsgben az igazsgnak holtaktl val tudakozst s a szellemekkel val brminem kzlekedst. (5 Mz. 18,11) Ama gazdagnak pedig, midn knldott, megtagadtatott az atyafiaihoz val visszatrs, amint az evangliom elbeszli, mert az isteni szzat vilgosan mondja: Vannak Mzesk s prftik, hallgassk ket. Ha Mzesre s a prftkra nem hallgatnak, annak sem hisznek, ha valaki a holtak kzl feltmadna is. (Luk. 16,29-31)

XXVII. RSZ

Az istentiszteleti szertartsokrl, a vallsos szoksokrl s a kzmbs dolgokrl

1. Az szvetsgi np szmra hajdan vallsos szoksok voltak rendelve, mint bizonyos nevelsi eszkz azok rszre, kik a trvny alatt, mint nevel s gym alatt riztettek. (Gal. 3,23) De minekutna eljtt a Megvlt Krisztus s eltrltetett a trvny: mi hvk nem vagyunk tbb a trvny alatt (Gal. 3,25) s megszntek a vallsos szoksok, a ceremnik is, amelyeket az apostolok gyannyira nem akartak a Krisztus egyhzban megtartani avagy megjtani, hogy hatrozottan kijelentettk, miszerint semmminem terhet nem akarnak rrakni az egyhzra. (Csel. 15,10) Ha teht a Krisztus egyhzban az szvetsgi egyhz mdjra szaportank a vallsos szoksokat s szertartsokat, bizonyra gy tnnk fl, mintha a zsids intzmnyt hoznk be, vagy lltank vissza. ppen ezrt legkevsb sem helyeseljk azok vlemnyt, akik azt lttk szksgesnek, hogy Krisztus egyhzt sokfle s klnbz szertartsokkal, mint valami nevelsi eszkzzel korltozzk. Mert, ha mr az apostolok az isteni rendeltets vallsos szoksokat s szertartsokat sem akartk a keresztyn npre rrakni: vajon okos ember rerszakolhatn-e arra az emberi tallmnyokat? Minl inkbb szaporodik az egyhzban a szertartsok szma: annl nagyobb csorbt szenved nemcsak a keresztyn szabadsg, hanem maga Krisztus s a benne val hit is; amennyiben a kznp a szertartsokban keresi azt, amit egyedl Isten Fiban a Jzus Krisztusban kellene hit ltal keresnie. Elgsges teht a hvknek nehny egyszer, jzan s Isten igjvel nem ellenkez szertarts.

2. Hogyha pedig az egyhzakban klnbz szertartsok fordulnak el: abbl m ne kvetkeztesse senki, hogy az egyhzak ellenkezsben vannak egymssal. Sokrates azt mondja, hogy lehetetlen volna sszerni vrosonknt s tartomnyonknt az egyhzaknak minden szertartst. Egy vallsfelekezet sem tartja szem eltt ugyanazokat a szertartsokat, mg ha rjok vonatkozlag ugyanazt a tant fogadja is el. Mert azok, akik ugyanazon hiten vannak, eltrnek egymstl a szertartsok tekintetben. (Hist. eccl. lib. V., c. 22.) Manapsg is a mi egyhzainkban eltr szertartsok vannak az rvacsora kiszolgltatsra s nmely ms dologra nzve: mde a tanra s hitre nzve nem klnbznk egymstl, sem emiatt egyhzaink egysge s kzssge nem bomlik fel. Az effle szertartsokat, mint kzmbs dolgokat illetleg, mindig szabadsggal jrtak el az egyhzak. Ezt cselekesszk ma mi is.

3. De vatossgra figyelmeztetnk mindenkit, hogy kzmbs dolognak ne tekintse a mist s a kpeknek templomban val tartst, mint ahogy nmelyek szoktk, holott azok valsggal nem kzmbs dolgok. Kzmbs dolog az (mondja Hieronymus Augustinusnak), ami sem nem j, sem nem rossz, gy hogy, akr teszed, akr nem teszed, azrt abbl sem igazz, sem igaztalann nem leszesz. Mihelyest teht a kzmbs dolgokat ernek erejvel a hitvallsttelre vonatkoztatjk: azok megsznnek szabadok lenni; amiknt Pl apostol magyarzza, hogy szabad hst enni, hogyha valaki nem figyelmeztet r, hogy az a blvnyoknak van sznva, ellenkez esetben nem szabad, (1 Kor. 8,10 10,27-28) mert aki azt eszi, mr az evssel gy tnik fl, mint aki a blvnyimdst helyesli.

XXVIII. RSZ

Az egyhz javairl

1. Krisztus egyhznak vannak javai a fejedelmek bkezsgbl s a hvek adakozsbl, akik vagyonukat az egyhznak adomnyoztk. Vagyonra ugyanis szksge van az egyhznak s eleitl fogva volt vagyona, az egyhzi szksgletek fedezse vgett. m az egyhz javainak helyes felhasznlsa hajdan az volt s most is az, nevezetesen: az iskolkban s szent gylekezetekben a tantsnak, meg a kznsges istentiszteletnek, a szertartsoknak, s a szent pleteknek fenntartsa, tovbb a tantknak, tanulknak s szolgknak minden szksges dologgal val elltsa s fkppen a szegnyek segtse s gondozsa. Vlasszanak azonban istenfl, okos s a gazdlkodsban gyakorlott frfiakat, akik az egyhzi javakat kellkppen kezeljk.

2. Ha pedig az egyhz vagyona mostoha idjrs s egyesek vakmersge, tudatlansga vagy kapzsisga kvetkeztben veszendbe jutna: kegyes s rtelmes frfiak trtsk azt vissza a szent cl javra. Mert az egyhzfosztogat visszalst nem szabad megtrni. Tantjuk teht, hogy a tudomny, az istentisztelet s az erklcsisg tekintetben megromlott iskolkat s intzeteket javtani, reformlni s a szegnyek seglyezst buzgsggal, lelkiismeretesen s blcsen rendezni kell.

XXIX. RSZ

A ntlensgrl, hzassgrl s hztartsrl

l. Akiknl megvan a ntlensg rendkvli adomnya, gy hogy szvvel-llekkel tisztk s nmegtartztatk s szerfelett nem is gerjedelmesek: m szolgljanak abban a hivatsban az rnak, ameddig rzik, hogy megvan bennk az az isteni ajndk; de msokkal szemben ne krkedjenek, hanem szolgljanak az rnak llhatatosan, egyszersgben s alzatossgban. Az ilyenek az isteni dolgok elltsra alkalmasabbak, mint azok, akiket a csald magngyei akadlyoznak. De viszont, ha ez az adomny elvtetvn tlk, folytonosan vgyat reznnek magokban, gondoljanak amaz apostoli szavakra: Jobb hzassgban lni, mint gni. (1 Kor. 7,9)

2. Mert a hzassgot (mint a mrtkletlensg gygyt szert, st mint magt az nmegtartztatst), Isten rendelte, (Mt 19,5-6) aki azt dsan meg is ldotta, (1 Mz. 1,28) azt akarvn, hogy a frfi s n elvlhatatlanul, klcsnsen ragaszkodjanak egymshoz s a legbensbb szeretetben s egyetrtsben ljenek egytt. Ezrt mondotta az apostol is: Tisztessges minden tekintetben a hzassg s a szepltlen hzasgy. (Zsid. 13,4) s msutt gy szl: Ha frjhez megy is a szz, nem vtkezik. (1 Kor. 7,28) Krhoztatjuk teht a tbbnejsget s azokat, akik a msodszor val hzassgra lpst rosszaljk.

3. Tantjuk, hogy a hzassgot az r flelmben, trvnyszeren kell ktni s nem azoknak a trvnyeknek ellenre, melyek bizonyos ziglen megtiltjk azt, hogy vrfertztet egybekels ne trtnjk. A hzassgot a szlk vagy az helyetteseik beleegyezsvel kell ktni s kivlan arra a clra, amelyre az r a hzassgot szerzette; tovbb tartsk szentnek azt a hzasfelek, az legbensbb hsgkkel, kegyessgkkel, szeretetkkel s tisztasgukkal. Annlfogva kerlni kell a viszlkodst, egyenetlensget, bujasgot s hzassgtrst.

4. Az egyhzban brsgokat s feddhetetlan brkat kell rendszeresteni, akik a hzassg felett rkdjenek s mindennem szemrmetlensget megfkezzenek s minden hzassgi viszlkodst elintzzenek.

5. A szlk gyermekeiket az r flelmben neveljk; gondoskodjanak rluk, megemlkezvn az apostoli intsrl: Ha valaki az vire s fkppen a hzanpre gondot nem visel: az a hitet megtagadta s albbval a hitetlennl. (1 Tim. 5,8) Kivltkppen tantsk az viket tisztessges mestersgekre, hogy magokat eltarthassk; tartsk tvol ket a henyesgtl s poljk bennk az Isten irnt val bizodalmat, hogy se bizodalmatlansgba, se helytelen nbiztonsgba, se rt fsvnysgbe ne merljenek, hogy aztn e miatt j gymlcst ne teremjenek.

6. s ktsgtelen dolog, hogy azok a cselekedetek, amelyeket a szlk igaz hittel, hzassgi frigyk s hztartsi tisztk szerint visznek vghez: mindezek Isten eltt szent s valsggal j cselekedetek s ppen oly kedvesek eltte, mint az imdkozs, bjtls s alamizsnlkods. Mert gy tantja ezt Pl apostol is, klnsen Timtheushoz s Titushoz rott leveleiben.

7. Ugyanezen apostollal egytt, a stni tantmnyokhoz szmtjuk azoknak a tantst, akik a hzassgot megtiltjk, vagy nyilvnosan gyalzzk, vagy alattomban gnyoljk, mintha az nem volna szent s tiszta dolog. Megvetjk a tiszttalan ntlensget, a kpmutatk titkos s nyilvnos bujlkodsait s parznlkodsait, akik nmegtartztatst sznlelnek, holott a legkicsapongbbak. - Mindezeket mgtli az Isten. A gazdagsgot s gazdagokat, ha kegyesek s gazdagsgukkal helyesen sfrkodnak, nem vetjk meg. De megvetjk az apostolikusok szerzett.

XXX. RSZ

A hatsgrl

1. Mindennem hatsgot Isten maga rendelt, az emberi nemzetsg bkessge s nyugalma cljbl, mg pedig gy, hogy az az els helyet foglalja el a vilgon. Ha a hatsg az egyhznak ellenfele, akkor igen sok akadlyt s zavart okozhat, ha azonban bartja, st tagja az egyhznak, akkor ennek leghasznosabb s legkivlbb tagja, amely igen sokat hasznlhat s ltalban hathats tmogatst nyjthat.

2. Kivlan ktelessge a kzbkessgre s nyugalomra val felgyelet s annak fenntartsa. Ezt bizonyra soha sikeresebben nem ri el, mintha maga is valsggal istenfl s vallsos, aki tudniillik az Isten npe kegyeslet kirlyainak s fejedelmeinek pldja szerint az igazsg hirdetst s a jzan hitet elmozdtja, a hazugsgokat s minden babont mindenfle hitetlensggel s blvnyimdssal egytt kiirtja s az Isten egyhzt megoltalmazza. talban vve azt tantjuk, hogy a vallsrl val gondoskods fkppen a kegyes rzelm hatsgra tartozik. Annakokrt tartsa kezben Isten igjt s gondoskodjk arrl, hogy ezzel ellenkez dolgot ne tantsanak; viszont Isten igje szerint szerkesztett j trvnyekkel igazgassa s a fegyelemben, ktelessgben s engedelmessgben tartsa meg az Istentl re bzott npet. Igazsgos tlettel szolgltasson igazsgot, ne legyen szemlyvlogat s ajndkokat ne fogadjon el; az zvegyeket, rvkat s szorongatottakat vdelmezze; tartsa fken, st irtsa ki az igazsgtalanokat, csalkat s erszakoskodkat. Mert nem ok nlkl hordja a fegyvert. (Rm. 13,4) Emelje fl ht Istennek eme fegyvert minden gonosztev, lzong, rabl, avagy gyilkos, jogtipr, kroml, hamisan eskv s mindazok ellen, akiket Isten megbntetni, st hallbntetssel lakolni parancsolt. Fkezze meg a javthatatlan eretnekeket is (akik tudniillik igazn eretnekek), akik Isten szent Felsgnek kromlsval s az Isten egyhza felforgatsval, st annak rombolsval fel nem hagynak. Ha szksges volna, hogy a np jltt hborval mentse meg, m indtson hbort az r nevben, de csak akkor, ha elbb minden mdon bkessgre trekedett s mskppen nem tarthatja meg vit, hanem csakis a hbor ltal. s midn a hatsg ezeket hittel cselekszi: ezekkel a valsgos j cselekedetekkel Istennek szolgl s ldst nyer az rtl.

3. Krhoztatjuk az jrakeresztelket, akik miknt tagadjk azt, hogy keresztyn ember hatsgi tisztet teljesthet: akppen tagadjk azt is, hogy a hatsg jogosan bntethet halllal, vagy hogy hbort folytathat, vagy hogy a hatsg eltt eskt kell tenni, s gy tovbb.

4. Mert valamint Isten az npe jltt a hatsg ltal akarja munklni, melyet atyul adott a vilgnak: gy azt parancsolja, hogy a hatsgban minden alattval Isten jttemnyt ismerje el. Annakokrt tiszteljk s becsljk a hatsgot, mint Isten szolgjt, szeressk t, hallgassanak re s imdkozzanak rette mint atyjukrt; tovbb engedelmeskedjenek minden jogos s mltnyos parancsolatnak, vgl pedig az adkat, illetkeket s ms ilynem tartozsokat hven s kszsggel fizessk. s ha a haza kzs java s az igazsg gy kvnja, hogy a hatsg knyszersgbl hbort viseljen: akkor letket is ldozzk fl s vrket is ontsk a kzjrt s a hatsgrt, mg pedig az Isten nevben, kszsggel, vitzl s elszntan. Mert aki a hatsgnak ellenszegl: az Isten slyos haragjt vonja magra.

5. Krhoztatjuk teht a hatsg minden lenzjt, a lzongkat, a haza ellensgeit, a veszeked csendhbortkat s ltalban mindazokat, akik tartoz ktelessgk teljestse all nyilvn vagy csellel kibvnak.

Knyrgnk Istenhez, a mi kegyelmes mennyei Atynkhoz, hogy a np feljebbvalira s mi renk s sszes npeire rassza ldst a mi egyedli Megvltnk az r Jzus Krisztus ltal, akinek lgyen dcsret, dicssg s hlaads rkkn-rkk. men.

Animevilg
 

Naruto

Fszereplink lakhelye Konoha, avagy Hidden Leaf Village, aminek a vezetje a hivatalosan legersebb s legrangosabb ninja, a Hokage. 12 vvel a trtnet kezdete eltt egy risi kilencfark rkadmon (Kyuubi) tmadta meg a falut, amit az akkori Hokage csak lete rn tudott meglltani, azt is gy, hogy egy jszltt lelkbe zrta el a dmont. Ez az jszltt volt. Uzumaki Naruto, sorozatunk fhse. Narutot egsz gyerekkorban kerltk (mert a felnttek gy tekintettek r, mintha lenne a dmon, amirl nem is tudott), mindig egyedl volt s a tanuls is nehezen ment neki. Emellett az egyes szm bajkever is a faluban s lltsa szerint egy nap Hokage lesz belle, ez a clja. Hamar elvlik, hogy nem csak a szja nagy s okkal olyan, amilyen.

Forrs az animeaddicts ismertetje, megnzhetitek reeengeteg helyen, az ahol olvasok/letltk menpontban gyakorlatilag brhova kattonthattok :)

One Piece

Trtnetnk fhsei a Szalmakalapos Kalzok, akiknek kapitnya Monkey D. Luffy, az a fi, akit Shanks mentett meg vekkel ezeltt. A firl tudni kell, hogy legalbb olyan elsznt kalzkirly cljt tekintve, mint amilyen tdtt is egyben. Az anime els rszben azt lthatjuk, hogy a klykkorbl immr kilpett ifj egy szl csnakkal vg neki a tengernek, mindenfle ismeret nlkl, hogy beteljestse lmt. Kalandjai elejn gy a felkszltsg hinyban nem meglep, hogy hajja, s kis hjn maga is odaveszik egy hatalmas rvnyben. Az tdtt jellemet azonban sokszor segti a jszerencse is tjn s persze a ksbbiekben mr meglv bartok is, gy fhsnk cljt tekintve percre sem habozik. Luffy a vgyai szerint legalbb 10 kivl emberbl ll legnysget szeretne majd maga mellet tudni clja elrshez, s majdnem biztosak is lehetnk abban, hogy az anime elrehaladtval sem adja majd ez al szndkt, de nem is tehetn, hiszen egy hajra legnysg is kell (navigtor, szakcs stb.). Ht mg a leend kalzkirly hajjra! 

Forrs az animeaddicts ismertetje, megnzhetitek reeengeteg helyen, az ahol olvasok/letltk menpontban gyakorlatilag brhova kattonthattok :)

K.K.Maou

Elfordult mr veled, hogy pr ersebb src, csupn nevel clzattal a vcbe nyomta a fejed, s akarva-akaratlan lehztak rajta??? Ht Shibuya Yuurival megesett. Egy furcsa helyre kerlt, mely teljesen a kzpkori Eurpt juttatja az ember eszbe. s mire maghoz tr els- aztn msodik dbbenetbl, arra is fny derl, mg azt sem tudta eddig, valjban ki is maga. Ebben az ismeretlen vilgban nem egy egyszer kzpiskols, hanem a dmonfaj j uralkodja, s hamarosan azzal a tnnyel is szembe kell nznie, hogy veszlyes ellensgek fenyegetik npt... emberek.
Yuuri furcsbbnl-furcsbb kalandokba keveredik, mert mi van akkor, ha a np szoksait nem ismerve egy szmodra htkznap dolgot cselekszel, viszont ennek az a kvetkezmnye, hogy eljegyzel egy fit...?
Hogy led meg azt, hogy varzservel brsz, amirl eddig nem is tudtl? Hogy fogsz tudni hirtelen Maou-knt egy dmonfaj kirlyaknt gondolkodni, akinek ellensgei az emberek, mikzben egsz eddigi letedben te is ember voltl? Teljes vilgod a feje tetejre ll s helyt kell llnod. Persze ebben segtsged is akad, de minden segtre kerl egy-egy ellensg is.

Forrs az animeaddicts ismertetje, fleg a Naruto-kun-on kvethetitek.


Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros